torsdag 22 oktober 2009

Varför jag bloggar.

Den senaste tiden visar med alltför stor tydlighet att det bara finns en offentlig röst i den politiska debatten och det är den politiska majoritetens röst. Oavsett om det är kommersiell eller samhällsägd media så är det majoriteten som får störst utrymme och det sista ordet.

Som förtroendevald fritidspolitiker kommer jag i kontakt med en hel del frågor av olika slag som jag måste ta ställning till. För en utomstående kan det säkert ibland tyckas att vissa beslut är märkliga. Här har jag utrymme att förklara mitt ställningstagande.

Ibland kanske jag ställer frågan till mina läsare om en aktuell fråga, eller filosoferar över ett politiskt ämne.

Men det kan också hända att jag låter mina läsare komma in i de stängda rum som där endast de förtroendevalda har tillträde och dela med mig av bilder och dialoger.

Vi får se vad bloggandet leder till. Välkommen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar